maandag 17 november 2014

Perfecte kadootjes.......The Bookseat



Getest door; Karin, Nancy, Patrice.

Karin; Op de BoekenBeurs in Antwerpen zag ik, samen met mijn collegaatjes van “De Perfecte Buren” een stand waar ze de BookSeat verkochten. Geen idee waarvoor dit diende.

Na wikken en wegen en een kleine demonstratie toch maar zo’n “ding” aangeschaft en nog geen minuut spijt van gehad!

Nancy; Overtuigd door de rest heb ik ook een Bookseat aangekocht op de beurs. Bij thuiskomst is deze meteen in beslag genomen door mijn hubby voor zijn I-pad. Sindsdien krijg ik hem niet terug.

Patrice; Ik werd aan de arm getrokken naar de stand van de Bookseat. Omdat ik met mijn rug vaak 'hang' en lig is lezen soms best een opgave. Dit zou weleens een oplossing kunnen zijn. De demo was lekker relaxed. Een heerlijke stoel en een standhouder die het minst vermoeiend van alle standhouders zijn beursdagen zou doorkomen. Het deed wel lekker aan. Ik mocht er eentje uitzoeken en gaan testen van hem, dank daarvoor!


Karin; Ik gebruik hem voornamelijk als ik een boek lees in de bank/zetel. In het begin was het wat wennen om de pagina om te slaan, omdat het boek geklemd zit tussen een doorzichtig plastic plaatje. Om de pagina om te slaan moet je dit naar beneden kantelen en als je dit niet goed doet, dan kan je de bladzijde beschadigen, wat niet zo leuk is! Het vergt dus enige oefening, maar eens je het onder de knie hebt (hier in de hand!) ben je er mee weg!

Nancy; Het liniaal vind ik niet handig. De onderkant van papier kan daardoor beschadigen.

Patrice; Tijdens zittend of half zittend lezen is deze rode rakker ideaal. Ik kan niet anders zeggen. Hij kan in alle hoeken worden gepropt vanwege zijn flexibele (bolletjes?)vulling. Dus eigenlijk altijd stabiel. Zelfs met een dik boek. In bed lezen vind ik altijd al een crime, ook met deze Bookseat. Dat gaat t niet worden. 


Karin; In bed vind ik het persoonlijk minder handig. Je ligt platter en om dan een pagina om te slaan wordt al moeilijker! Het kan natuurlijk ook dat ik te plat lig om de Seat optimaal te gebruiken, dus in bed voor mij niet, maar kan het ideaal zijn voor iemand anders.

De Seat is ook makkelijk om een tablet in te “klemmen”. Mijn echtgenoot gebruikt de Seat doorvoor wél in bed, in rechtzittende houding.

Patrice; Mijn 10 jarige dochter heeft 'm meteen in beslag genomen. Met een dik exemplaar van Geronimo Stilton Fantasia 9, zat ze heel ontspannen met een kop thee in de handen te lezen. Nadeel was wel de leesafstand, je moet 'm echt op schoot hebben staan.



Karin; Kortom, wij vinden het een makkelijk “ding” en terwijl je leest of op de tablet werkt heb je je handen vrij. Dit kan vooral een voordeel zijn voor mensen met reuma/artrose of bewegingsbeperkingen. Het enige wat je nog moet doen is de pagina omslaan.

Patrice; Om pagina's tegen te houden van dicht/terugvallen is er een plexiglazen liniaal vastgemaakt die het boek en de pagina's op de plek houdt. Ik ben daar niet weg van. Zo nu en dan beschadig je de onderkant van een pagina doordat het liniaaltje, wat onder spanning staat met een elastiek, wat terugschiet. Maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen. Dat sluit ik zeker niet uit.
Mijn voorkeur is dus om het boek goed in de Bookseat te zetten en dan is het een geweldig ding. Lekker zacht ook! 4 sterren voor deze Bookseat/Bookbuddy!!

Karin; Ik zou hem zeker aanraden, ook al omdat hij 2x niets weegt. Je voelt niet dat hij op je schoot staat. Een leuk detail, hij is er in verschillende kleuren......

Met de decembermaand in het vooruitzicht een kado-tip die van mij 4 sterren krijgt.

Interesse? Neem contact op met Koen Van Mosselvelde via email; info@thebookseat.be

http://www.thebookseat.be/nl


Geen opmerkingen: