vrijdag 7 november 2014

Verslag Antwerpen boekenbeurs november ’14


Weken had ik er al naar uitgekeken om met mijn maatjes naar de Boeken Beurs te gaan en ook om hen nog eens terug te zien en vooral Brigitta die ik nog niet ontmoet had. Om half 8 was ik dus al paraat en gedachten gingen enkel uit dat ik toch met de trein kon gaan want met die stakingen de laatste tijd weet je nooit, enfin in het station kaartje gekocht en om 9u50 zat ik al op de trein richting Antwerpen, ik wilde absoluut niet te laat komen.

Zeer verrast was ik toen ik daar op een bankje ging zitten en wat bleek, Karin zat daar ook die ik helemaal niet herkende. Was direct een leuk contact en bleek dat zij ook al zo op tijd was.
Rond 11u00 kwamen daar Patrice, Bianca en Hilde aangewandeld, dit alleen al gaf me direct zo’n blij gevoel dat ik mijn maatjes zag en de verwelkoming ging dan ook gepaard met veel knuffels en zoenen. Nu nog wachten op het mannelijke gezelschap, met name onze gastheer Rudy Soetewey en Charles ook natuurlijk. Samen zijn we een tas koffie gaan drinken want ons andere maatje Brigitta had wat problemen met het openbaar vervoer. Tegen half twaalf kwam ze ook eindelijk op de proppen en wederom was de verwelkoming zeer hartelijk en ik was met name zo blij dat ik nu eindelijk ook haar kon ontmoeten.


Daarna met z’n allen de metro in op weg naar de Boeken beurs en de sfeer zat er al direct goed in, zitten lullen over boekenkasten, het rad dat er staat met Kerstmis en ook Kiwi zijn favoriete snoepjes: Leonidas pralines, ja dat onderwerp mag absoluut niet ontbreken ;-)





Aangekomen in de Boeken beurs zijn we eerst naar Rudy zijn uitgeverij geweest en hebben kennis gemaakt met dat groepje mensen. Rudy heeft ons een korte uitleg gegeven over wat waar en hoe alles is in de hallen en toen hebben we hem achter gelaten en zijn we begonnen aan een intense maar toch zeer leuke boekentocht. We hebben kennis gemaakt met verscheidene mensen en keken ons de ogen uit naar wat er allemaal te zien was.

Rond 15u00 zijn we met z’n allen een hapje gaan eten en voor mij was een stoel echt welkom op dat moment. Lekker gekletst met z’n allen over de beurs en ook over Rudy zijn boeken en over de verschillende boekenprijzen.
Na deze pauze zijn we terug op pad gegaan en hebben we met z’n allen een bookseat gekocht, blijkt dus echt een rage te zijn en hebben ons na een kleine demonstratie laten overtuigen om toch met z’n allen met eentje naar huis te gaan. Recensie volgt over deze book buddy !!


Rond 17u00zat ons dagje beurs erop maar het was nog niet het einde van de dag voor ons. Met z'n allen zijn we de stad ingetrokken en ergens nog lekker gaan eten. Wederom ons zeer goed geamuseerd en de Vol-au-vent is bij onze Noorderburen zeer in de smaak gevallen. We hebben echt genoten en heel veel gelachen.
Rond 20u00 hebben we afscheid genomen van elkaar en elk is op zijn eigen manier richting huiswaarts vertrokken.



Toen ik in de trein huiswaarts zat betrapte ik me mezelf erop dat ik daar met een smile in de trein zat, echt voldaan ondanks mijn oh zo pijnlijke rug maar wat een heerlijk en positief gevoel had ik zeg.

Rond 21u00 thuis gekomen en direct verslag uitgebracht bij mijn hubby en die was echt heel blij voor mij dat ik me zo had geamuseerd. “Je straalt gewoon en dat maakt me gelukkig” zei hij en daarmee ben ik zeer moe maar voldaan en oh zo gelukkig mijn bedje ingekropen.

Lieve meiden en heren, bedankt voor deze prachtige dag vol met vriendschap en positiviteit, dit is er eentje die me nog lang zal bijblijven en waar ik nog weken op ga teren !!!

Nancy

Geen opmerkingen: