vrijdag 19 december 2014

'Het leven van een loser deel 8; Gedumpt' - Jeff Kinney door Tess


Genre; kinderboeken
Uitgever; De Fontein 
ISBN;9789026136382
Uitvoering; hardcover
Aantal pagina's; 224
Uitgave; juni 2014

Op school kreeg ik dit boek van de meester maar wilde het niet op school laten liggen. Het is zo leuk!

Nu heb ik het thuis ook en voor mijn 10e verjaardag heb ik ook andere loser boeken gekregen. Ik ben nu een tiener!

Loser gaat over een jongetje Bram en die heeft geen vrienden meer. Via de vriendenpaal wil hij nieuwe krijgen maar dat is moeilijk. En met de meester wil hij geen vriendjes zijn, dat is toch raar?
Heel vies was dat er kaugom met de navel werd gegeten bah. Maar ik moest er ook om lachen. Alle plaatjes zijn heel leuk en daar door snap ik het verhaal ook beter soms. Bram doet ook heel erg zijn best om de beste van de klas te zijn maar dan gaat hij zingen, heel grappig. Ik zing dan mee waar mama dan om moet lachen.Toen het boek uit was heb ik het nog een keer gelezen en weer moest ik lachen. 

Ik heb nu al 3 boeken en daar ben ik heel blij mee.

Groetjes Tess 

Tess zit in groep 6 en is dyslectisch. Boeken zoals Loser zorgen voor een impuls in het lezen. De gekozen lettertypes, de picto's en de hele lay-out zorgen ervoor dat kinderen met leesproblemen weer plezier in lezen krijgen! Maar nagenoeg de gehele klas is weg van deze boeken! Heerlijk om kinderen zich zo te zien verliezen in boeken.

Tess bedankt Uitgeverij De Fontein voor het beschikbaar stellen van dit recensie-exemplaar (en leest intussen lekker verder in een ander deel)

Geen opmerkingen: