zondag 1 februari 2015

Lezer van de maand januari; Christine.

Leesclub De Perfecte Buren is een snelgroeiende groep leesfanaten. Behalve de leestips, winacties en de (groeps)recensies die we maken zijn we ook heel nieuwsgierig naar wie die leesfanaten nu eigenlijk zijn. Dus hebben we de vraag gesteld aan onze lezers zich aan iedereen voor te stellen en een kijkje te geven in hun leesdomein.

Deze keer stelt Christine de Knijf zich aan iedereen voor. Sinds drie maanden is zij actief lid bij De Perfecte Buren en ze reageerde als eerste op onze oproep. Wil jij je ook voorstellen? Meld je aan!



Stel je eens voor, wie is Christine?
Ik ben Christine, een 54-jarige mama en oma. Je kan me gerust een leesbeest noemen want mijn motto is :een dag zonder leven is als een dag zonder leven. Ik lees werkelijk elk vrij moment. Ik werk nog halftijds in een tehuis voor mensen met meerdere beperkingen. Ik zit in de vaste nachtploeg, wat betekent dat ik 2nachten (wel 11uur) werk en er 8 thuis ben. Ideaal voor mij, veel vrije tijd om mijn huishouden te doen én om te lezen .

Welk genre lees je graag?
Ik lees graag goede boeken,die kan je onder de noemer literatuur plaatsen. Ook waargebeurde verhalen lees ik . Voor mij moet een boek ook mijn grijze cellen doen werken. Aan Fantasy , Chicklit ,
Horror en Science- Fiction heb ik een broertje dood.

Wat is je favoriete boek aller tijden?

Er zijn zoveel boeken die ik ontzettend graag gelezen heb. Maar ik kies hier voor “Tonio” van A.F.Th. van der Heyden. Dit boek vertelt over het ongeluk waarbij de schrijver zijn enige zoon het leven laat. Ik kies voor deze omdat het zo ongelooflijk prachtig geschreven is, vol emoties zonder sentimenteel te worden.



Waar lees je het liefst?
Letterlijk overal , op de trein , in de zetel, in de wachtkamer enz. Maar ik lees nooit in bed, daar slaap ik , ik blijf liever op en lees dan in de zetel tot mijn boek uit is of tot ik zo slaperig word dat het tijd is om mijn bed op te zoeken.


Hoe ziet je boekenkast eruit?
Dit zijn detailfoto’s van hoe het er nu uitziet maar mijn leeskamer wordt nog volop ingericht.




Hoe hoog is de NTL- stapel en welk boek ligt er klaar?
Mijn nog NTL-Stapel bedraagt 90 boeken en het boek van Kader Abdollah, 'De boodschapper' ligt nu helemaal boven.







Naar welke vijf boeken kijk je het meest uit in 2015?
Er zijn er wederom zovelen , maar ik heb deze selectie gemaakt;

Geen opmerkingen: