donderdag 19 maart 2015

Fragment uit het boek.........'Tango met een knal' van Yara March

Mag ik me even voorstellen?
Mijn naam is Yara March. In mijn boeken is niet alleen de liefde gevaarlijk.
Voor wie mij en mijn boeken nog niet kent, ik schrijf heerlijk spannende feelgoodromans 
vol actie, humor en waarbij de romantiek zeker niet vergeten wordt.

Sinds ik 2012 het schrijven ontdekt heb, zijn er inmiddels 2 boeken  ‘Cupcakes en een koffer’ en ‘Tango met een knal’  verschenen (ook als eboek). Mijn derde ‘Geknipt voor haar’ ligt bij de uitgever en ook mijn vierde boek begint zijn  einde te naderen. Elke schrijfdag ben ik benieuwd naar wat er nu weer staat te gebeuren, leef ik mee met de hoofdpersonen, zit af en toe met kromme tenen van de spanning, schiet regelmatig in de lach, pink af en toe een traantje weg van ontroering en geniet met volle teugen. 

‘Tango met een knal’. 

Tango dansen is de grote passie van Carry-Ann. Ze gaat niet voor niets graag naar haar zus Merle die in Argentinië woont. Als Merle een ongelukje krijgt, biedt ze spontaan aan haar te gaan helpen.
Ze komt voor moeilijke keuzes te staan als ze er achter komt dat op de haciënda van de buren twee knappe broers wonen, die ook nog eens goddelijk de tango dansen. Het gevaar blijkt echter niet alleen in de liefde te schuilen.
Brandstichting, sabotage, moord, liefde en bedrog vormen de ingrediënten voor de uiterst explosieve situatie, waar ze in terecht komt. Ineens blijkt haar leven op het spel te staan.



In het fragment (Hoofdstuk 65) wordt Carry-Ann vermist en is Luc, een van de twee broers, op zoek naar haar. Na een tip doorzoekt hij systematisch alle waterputten in de omgeving. 


Fragment uit 'Tango met een knal';

'Luc nadert nu de vierde put. Hij houdt zijn paard in, stapt af en schijnt met zijn zaklamp naar beneden. Eerst lijkt alles donker en dan ziet hij hoe er iets glinstert in het schijnsel van zijn lamp. Hij ziet duidelijk een lichaam drijven. Het lijkt met zijn hoofd naar beneden te liggen. ‘Carry-Ann…, Carry-Ann…, antwoord alsjeblieft.’ Hij houdt zijn adem in. Onder hem gebeurt er niets. Hij vreest nu het ergste. Hij zal zelf af moeten dalen om te kijken wat er aan de hand is. Verdorie, had hij zijn mobiele telefoon nog maar, dan kon hij nu om hulp vragen. Hij maakt het touw stevig vast aan de balk boven de put waar de 
emmer aan hangt. Gelukkig heeft hij bij scouting knopen leren leggen, zodat hij zeker weet dat dit touw hem gaat houden. Hij laat de emmer naar beneden zakken om een extra touw te hebben.

Hij daalt beetje bij beetje af. Veel te langzaam naar zijn zin bereikt hij uiteindelijk het water. Bang voor wat hij aan denkt te treffen, durft hij het lichaam nauwelijks om te draaien. Het touw zit stevig om zijn bovenlichaam vastgemaakt, zodat hij beide handen vrij heeft. Dat valt trouwens nog niet mee. Hij heeft geen enkele steun voor zijn voeten, zodat hij al watertrappend zijn hoofd boven water moet zien te houden. Het lichaam geeft nauwelijks mee en voelt log en zwaar. Het wordt hem steeds banger om het hart. 
Eindelijk heeft hij voldoende houvast om in elk geval het hoofd te draaien. Ongemerkt houdt hij zijn adem in en zijn ogen dicht als hij het hoofd draait. Hij opent langzaam zijn ogen en….'




Lees op mijn website de eerste tien bladzijden van het boek.  

http://www.yaramarch.nl/wp-content/uploads/2013/11/Tango-met-een-knal.pdf

Tango met een knal  is verkrijgbaar als paperback  €15,--  Introductieprijs epub € 7,99

Cupcakes en een koffer als paperback € 10,--  

Speciale aanbiedingsprijs epub  van € 12,99 voor € 4,99 

Te bestellen via yaramarch.nl of via de web/boekwinkels

Geen opmerkingen: