woensdag 4 maart 2015

Lezer van de maand februari; Wendy

Iedere maand stelt een van onze leden zich aan jullie voor. Deze maand is de eer aan Wendy Wenning, recensent en lettervreter pur sang.

Stel je eens aan ons voor?
Ik ben Wendy, 47 jaar en woon samen met mijn vriend, hond en 2 katten in Nunspeet, een mooi dorp op de Veluwe. Vanaf het moment dat ik kon lezen was ik besmet met het leesvirus en heb inmiddels vele boeken verslonden. Sinds anderhalf jaar ben ik werkloos. Om toch bezig te zijn ben ik begonnen met recenseren. Ik recenseer voor VrouwenThrillers.nl, Boekenbijlage.nl en incidenteel voor Dizzie.nl. Als ik een boek win dan wordt er ook een recensie geschreven en soms ook van boeken die ik zelf heb aangeschaft. Alle recensies zijn terug te vinden op mijn blog www.passievoorboeken.com.
Het recenseren doe ik nog steeds met veel plezier. Verder ben ik in het dagelijkse leven druk met de boekhouding van het bedrijf van mijn vriend en maak graag lange wandelingen met de hond. Daarnaast beheer ik de sociale media, Facebook en Twitter, voor VrouwenThrillers.nl. Kortom, ondanks dat ik nog steeds werkloos ben verveel ik me geen dag.

Welk genre lees je graag?
De genres die ik het liefste lees zijn thrillers en Young Adults, waarvan die van Nederlandse bodem mijn voorkeur hebben. Maar ook chicklit, New Adult, romans, dierenverhalen en kinderboeken passeren mijn leestafel. Bijna een alleslezer.

Wat is je favoriete boek aller tijden?
"Liefs uit Bagdad" van Jay Kopelman




Waar lees je het liefst? 
Op de bank of in bed.

Hoe ziet jouw boekenkast eruit?
Dit is de boekenkast beneden. In de bovenste rij staan nog drie ongelezen boeken, de overige rijen zijn allemaal nog ongelezen. Achter de voorste rijen staan nog allemaal gelezen boeken, staan dubbele rijen in de kast. Op het moment wordt de zolder afgetimmerd waar ik extra ruimte voor mijn boeken krijg.















< Boekenkast boven, allemaal gelezen. Ook hier soms dubbele rijen.



Hoe hoog is jouw NTL stapel en welk boek ligt klaar om gelezen te worden?
Hoog. Ik ben de tel kwijt geraakt, maar ondanks dat ik vorig jaar 130 boeken heb gelezen is de NTL stapel meer dan 100 boeken. Buiten de recensie exemplaren die klaar liggen om gelezen te worden is het eerste boek uit mijn eigen NTL stapel wat ik wil gaan lezen Als alles duister wordt van Hilde Vandermeeren.

Naar welke vijf boeken kijk je het meest uit in 2015?
Benissa van Philip le Bon
Nevel van Olga Hoekstra
Verbroken van Linda Jansma
Lieve mama van Esther Verhoef
Vervolg op Handelswaar van Karin Hazendonk ( nog geen afbeelding beschikbaar)


Lijkt het jou ook leuk om aan deze rubriek mee te werken? Mail dan naar Lettervreters@gmail.com

Eind maart; Lisette Woest-Appeldoorn

Geen opmerkingen: