zaterdag 14 maart 2015

DPB teamlid Nancy bekent kleur; 'Van punt naar punt'.



Teamlid Nancy is 'in de puntjes' op dit moment. Gewapend met liniaal en scherp HB potlood gaat ze deze reusachtige platen te lijf. Hier haar recensie.

Omdat het bij De Perfecte Buren niet altijd draait om leesboeken stellen wij jullie de nieuwste rage van 2015 voor: Tekenen van Punt tot Punt voor volwassenen!!

Ik herinner me nog dat ik als kind deze tekeningen graag deed, van puntje 0 tot het eindpuntje tot dat er een prachtige tekening tevoorschijn kwam, welnu de tekeningen zijn er terug en nu ook voor volwassenen, zowel voor vrouwen als voor mannen.

Ik heb het boek aangekocht en ben er meteen aan verslaafd geraakt. Dit geeft zoveel voldoening om te doen en het is bovendien nog lekker ontspannend. Hier kan ik uren mee zoet zijn!

Nu zou je kunnen zeggen, hoe kinderachtig is dit om te doen maar het vereist wel een beetje concentratie en ook een scherp zicht wat het des te leuker maakt! Het leuke eraan is dat je nooit weet waar je naartoe gaat, het kan ineens van boven naar onder gaan en dan kan het weer alle kanten uit gaan.
Dit boek bevat 32 tekeningen gaande van De Mona Lisa tot een locomotief tot de Great Barrier Reef en nog vele andere om te maken. Alle tekeningen gaan minstens tot en met puntje 300. Zo telt de locomotief 371 puntjes.


Sommige tekeningen bevatten niet alleen puntjes maar ook letters van het alfabet erbij.
Het papier van dit boek is echt van goede kwaliteit en als je mis bent geweest kun je het gemakkelijk uitgommen zonder het papier te beschadigen. Als je wilt kun je ook de tekeningen inkleuren en desnoods uitscheuren zodat je ze ergens kunt ophangen.
Het is echter wel aangewezen om met een heel fijn potlood of zoals ik het doe met een vulpotlood te werken en een lat(je), op die manier komen de tekeningen pas tot zijn recht i.p.v. het met de vrije hand te doen.

Het hoeft echt niet alleen voor volwassenen te zijn, mijn maatje Patrice (team DPB) haar tienjarige dochter doet het ook, dit boek is geschikt voor kinderen vanaf het 3e leerjaar. Voor de kinderen is het ook nog leuk om ze naderhand in te kleuren. Dit boek geeft hen ook spelenderwijs kennis van bekende mensen, natuurverschijnselen, gebouwen enzo… Op die manier kan het nog educatief werken ook!
Kortom, ik ben blij dat het terug is en ga zo nog vele uurtjes ontspanning tegemoet.
Voor wie de microbe te pakken heeft is er nog goed nieuws !! Vanaf 20 maart verschijnen er 2 nieuwe boeken van dit soort en de titels zijn “Gebouwen en monumenten” en “Meesterwerken”.


Klik hier voor de geweldige winactie!!!

Groetjes Nancy

Geen opmerkingen: