woensdag 15 april 2015

'Feedback is een cadeautje' - Douglas Stone&Sheila Heen


Genre; Lifestyle/Psychologie
Uitgever; Maven Publishing
ISBN;  9789491845369
Uitvoering; paperback
Aantal pagina's; 430 
Uitgave; november 2014 


De knallende cover komt goed binnen. Gele achtergrond met schreeuwende hoofdletters en dan om het te verzachten in kleine handgeschreven opmerkingen. Ik vind dat deze cover de lading van het boek zeker dekt.

Dit is een studieboek. Het gaat over het geven en ontvangen van feedback. Hoe kun je het interpreteren? Wat wil je ervan leren? Of zelfs wil je ervan leren? Het boek is duidelijk onderverdeeld in 3 hoofdmoten: waarheids-, relatie- en identiteitstriggers. Wanneer je je bewust bent van deze facetten zul je anders leren reageren op feedback, zowel het geven als het ontvangen. Feedback geeft zoveel informatie over jezelf en wanneer het op een goede manier gegeven wordt zal de ontvanger ervan kunnen groeien. Ik vind het een heerlijk boek om erbij te hebben. In mijn werk als verpleegkundige in de psychiatrie heb ik heel veel te maken met feedback (en coaching) en hiervoor heb ik dan ook bijscholing gehad. Alles draait om communicatie met cli├źnten, collega’s en leerlingen. Dit boek geeft zo veel handvaten en voorbeelden. Je leert je eigen stijl maar kunt ook je stijl aanpassen wanneer dit nodig is voor de ander. Soms wel wat theoretisch maar daarnaast ook erg duidelijk. Ik wist niet dat er nog zoveel te leren was over feedback. Echt een cadeautje.

Graag wil ik Maven Publishing bedanken voor het beschikbaar stellen van dit pre-read-boek. Ik vond het erg interessant en zeer nuttig voor mijn werk. 

Brigitta (Team DPB)

Geen opmerkingen: