dinsdag 27 oktober 2015

Boekpresentatie Heleen van der Kemp


Vrijdag 23 oktober was de presentatie van Heleen van der Kemp's nieuwste boek 'Bijwerking'. Marianne is lid van onze leesclub en heeft een mooi verslag gemaakt van deze happening. Bedankt daarvoor!

Toen ik vorige week las dat Heleen een boek presentatie zou houden bij Libris Venstra in Amstelveen dacht ik "Yesss eindelijk eens iets in de buurt en ook nog eens van een boek en schrijfster die ik nog graag in mijn (veel te kleine) boekenkast wil hebben. Tevens zag ik later dat ook Mary Kubica dezelfde dag ook zou signeren dus mwah 2 vliegen in 1 klap zeg ik😉. Dit was voor mij de eerste keer dat ik bij zoiets aanwezig zou zijn dus wist niet zo goed wat hiervan te verwachten! 

Om een uur of 4 waren we (ik en mijn dochter Amber die nog meer leest dan ik) in Amstelveen en stapten de boekhandel binnen waar op dat moment Mary Kubica vlakbij de ingang al aan het signeren was. Eerst bij haar even haar 2 boeken gekocht en laten signeren en in de rest van deze boekhandel even rondgelopen, wat een prachtige boekhandel zeg! Van de stapel boeken van Heleen van de Kemp haar boek "Bijwerking" gepakt en alvast afgerekend zodat ik later bij de presentatie deze alvast bij de hand zou hebben om te laten signeren. 

Om 17:00 uur was het zover in het café van de boekhandel was Heleen met haar man en 2 kindjes al aanwezig inclusief haar uitgever, haar contact van de politie zodat haar recherche details in het boek wel kloppend zouden zijn, en natuurlijk haar familie,  vrienden en fans. Druk was het niet wat me eigenlijk verbaasde maar snapte ook wel dat Amstelveen wellicht vrij ver is voor veel fans. Na het introductiepraatje van haar uitgever, felicitaties voor haar boek, kwam Heleen zelf aan het woord waarin ze haar man en moeder haar dank betuigde voor alle steun die ze haar hebben gegeven in een tijd van veel hectiek (kindje krijgen,  boek schrijven, huishoudelijke verplichtingen). Ze oogt een intens gelukkig en dankbaar mens! Hierna is het tijd voor een hapje, drankje en yesss boeken signeren!! 

Mijn dochter maakte de foto's toen ik mijn boek liet signeren door Heleen.....wat een hartelijke vriendelijke vrouw is het toch! Nadat ik mijn boek had laten signeren zijn we toch maar vertrokken omdat ik me toch, ondanks alle hartelijkheid en vriendelijkheid, een beetje ongemakkelijk voelde daar het leek of de meeste aanwezigen familie en vrienden waren en ik me toch een beetje een inbreukpleger voelde. Onzin natuurlijk het zal ongetwijfeld aan het feit hebben gelegen dat ik een boekpresentatie -en signeersessie-maagd was!!😝😝😂. Hoe dan ook....het was een tip middag en wat is ze leuk!! Zie foto's voor een kleine impressie. Veel leesplezier met "Bijwerking".

Groetjes Marianne Schön - Lid van De Perfecte Buren

Geen opmerkingen: