woensdag 7 oktober 2015

Woensdag Bloggerdag.........Mieke's blog


Fijn, dat ik vandaag aan de beurt ben om me hier voor te stellen aan deze boekenclub/leesclub. Een club zonder vervelende kwesties, waarvan de leden op een prettige manier met elkaar omgaan. Dat geeft een heerlijk, geruststellend gevoel.

Wie ben ik? Mijn naam is Mieke Schepens en ben inmiddels 58 jaar. Lezen doe ik al sinds ik het geleerd heb met veel plezier, dat heb ik van mijn opoe denk ik. Zij las ook altijd. Mijn man en ik zijn dit jaar 38 jaar getrouwd en we hebben een zoon van 24 jaar die nog lekker thuis woont. Een paar jaar terug werd ik overvallen door het bericht dat ik borstkanker had. Dat was een flinke klap. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn gezin. Na de operatie, bestralingen en chemokuren werd ik weer genezen verklaard. Ik blijf onder controle van de oncoloog en heb nog een aantal jaren een anti-hormoonkuur. Je hoort me niet mopperen, ik ben er nog en klaag wel over andere dingen, zoals het weer of zo. Door de chemokuren was mijn concentratievermogen aangetast waardoor ik soms niet op woorden kon komen tijdens een gesprek. Daarop ben ik een schrijfcursus gaan volgen. Van het een kwam het ander. Ik kwam op Facebook en Twitter @MiekeSchepens terecht en ben eigenaar en beheerder van een eigen blog graaggelezen.blogspot.nl . Behalve mijn persoonlijke pagina op Facebook heb ik ook een pagina met de naam 'Mieke's blog: Graag Gelezen!'. Een 'like' van deze pagina waardeer ik!

Op deze laatstgenoemde Facebook-pagina plaats ik behalve een link naar mijn eigen recensies ook vaak recensies die geschreven zijn door andere bloggers. Ik krijg veel recensie-exemplaren aangeboden door uitgevers en door auteurs, daar wil ik graag mijn tijd aan schenken. Deze recensies plaats ik dan onder andere op mijn blog. Het is belangrijk dat de auteur weet of en hoe een boek gewaardeerd wordt. Niet te vergeten de winacties die ik zelf start, die me aangeboden worden door een uitgever of die ik tegenkom op andere blogs of sites plaats ik op deze pagina. Een win-pagina voor het winnen van boeken of films.Wanneer je deze pagina volgt zul je zien dat ik een 'deler' ben.                                                 
 'Sharing is caring' 

Behalve dat ik dol ben op het lezen van papieren boeken, verzamel ik allerlei spullen. Een tijdje terug waren dat houten eendjes, daarna houten uiltjes, nu weer koffielepels (zilver) en ga zo maar door. Helaas voel ik me sinds enige tijd niet meer zo op mijn gemak buiten mijn vertrouwde omgeving, zodat ik bijna niet meer weg ga. Ik ben óf in ons huis in Walik (Noord-Brabant) óf in ons huisje in IJzendijke (Zeeuws-Vlaanderen) waar ik lekker tot rust kan komen. Een drukke bijeenkomst zoals een beurs of festival is er voor mij niet meer bij. Soms mis ik dat wel, maar ik kan geen ijzer met handen breken en mijn welzijn staat voorop. Daar is ook mijn gezin het mee eens. Ik geniet wel altijd van een afstand mee met de anderen. En ik deel graag datgene wat ik lees over deze bijeenkomsten of presentaties met de volgers/likers van mijn pagina. 

Slapen is iets waar ik enorm van geniet. 's Morgens slaap ik meestal uit. 's Middags een siësta maar 's avonds kan ik dan weer niet naar bed. Ik doe mee aan 'Ik lees Nederlands 2015'. Dit jaar had in ingezet op 75 Nederlandse of Belgische boeken, maar ik ben nu aan nummer eenentachtig bezig, dus ik zit er al overheen en het jaar is nog niet teneinde. Dit jaar heb ik 120 recensies geschreven en geplaatst. Een overzicht van mijn recensies sinds 2013 zie je hier.  Ook lees ik regelmatig een manuscript of mag proeflezen voor een auteur. Nu overweeg ik om ook mee te gaan doen aan #Boektober.

Je hebt nu een heleboel over mij en wat ik doe hierboven kunnen lezen maar wil je nog iets weten, neem gerust contact met me op. 

Een warme groet,

Mieke

Geen opmerkingen: