woensdag 14 oktober 2015

Woensdag Bloggersdag.......B.I.E.B.


Het verhaal van mijn blog Mijn Brein is een Boekenkast (afgekort ‘voor de vrienden’ tot Mijn B.I.E.B.) is eigenlijk eentje van promostunt tot passie. Mijn kleine Belgische blogje begon immers als niets meer of minder dan een manier om reclame te maken voor m’n selfpublished boekjes Tweedehands Vleugels en Zilveren Vleugels, de eerste twee delen uit de Vleugels Trilogie. ‘Contentmarketing’ heet zoiets dan: door middel van originele – in de zin van ‘eigen’ - teksten, weetjes en andere fun stuff  op een niet-commerciële manier je ‘product’ in de spotlights zetten. 

Dat was dus hoe het begon in 2013, toen ik net mijn debuut Tweedehands Vleugels gepubliceerd had via selfpublishing platform Brave New Books (gelinkt aan Bol.com). Maar al snel plaatste ik er ook recensies van boeken die ik las. Gaandeweg kwamen er tags bij, en TTT’s, en book hauls, en giveaways, en en en ... 

Het duurde eigenlijk helemaal niet lang vooraleer ik me realiseerde dat ik immens genoot van die frequente, casual interactie met andere boekenliefhebbers, iets dat in  mijn gewone leven eigenlijk een 
beetje ontbreekt. Bloggen werd dus niet zomaar een manier om een doel te bereiken, maar een puzzelstukje van mezelf. 




Intussen blog ik dus bijna twee jaar! Ik blog normaal gezien elke dag behalve maandag en m’n blogposts komen online om 8u. Je herkent mijn Wordpress-stekje op het web aan mijn zelf getekende banner en achtergrond. Dat geeft toch weer een leuke personal touch, vind ik persoonlijk! Natuurlijk zijn er tal van blogs die het beter doen dan de mijne, maar de intussen vaste stroom comments doet me wel dagelijks plezier. Die bezoekersaantallen zijn niet zo belangrijk – het is mij eerder te doen om de interactie met mensen die dezelfde fandoms en passie voor lezen delen. 
Mensen die niet enkel potentiële lezers van mijn eigen boeken zijn, maar voor een stukje ook virtuele vrienden en peers uit de sector waarmee je tips kan uitwisselen. Ik heb al zo veel toffe mensen ontmoet via Mijn B.I.E.B., dat had ik twee jaar geleden echt niet voor mogelijk gehouden!

Dus dat is zo’n beetje het verhaal van mijn blog. Misschien nog even over mij nu, de persoon ‘behind the blog’? Ik ben Vanessa, een 25-jarige copywriter uit Belgisch-Limburg met een liefde voor Young Adult-boeken. Vooral Fantasy en Dystopian kapen mijn voorkeur weg, al lees ik tegenwoordig ook wel al eens een chicklit tussendoor. Zowel Nederlandstalige als Engelstalige boeken kunnen mij bekoren. Mijn lievelingsauteurs zijn Colleen Houck, L.A. Weatherly en Stephenie Meyer, maar ook onbekende auteurs die net als mij aan de weg naar een auteurscarrière timmeren geef ik graag een kans. Zowel in mijn boekenkast als op mijn blog!

Tot bij Mijn B.I.E.B.? 

Geen opmerkingen: