zondag 23 oktober 2016

Winnaar Junior Monsterboek is bekend


Marie Uiterwijk wint voor de tweede maal de wedstrijd van het Junior Monsterboek! Een natuurtalent!


‘Ik ben Marie en nu twaalf jaar, heb een groot gezin en schrijf al heel lang verhalen. Vorig jaar won ik de Junior Monsterboekwedstrijd en mocht ik tweemaal met de schrijvers signeren op de boekenbeurs in Antwerpen. In de klas hebben we errond gewerkt en het bracht me zelfs naar de studio van Ketnet! Kortom, het was een fantastische ervaring. Het heeft me heel erg gestimuleerd om verder te schrijven en ik was dan ook heel blij dat ik ook dit jaar nog mee mocht doen. Dit jaar heb ik geprobeerd te wedstrijd te winnen met mijn nieuwe verhaal ‘Spiegel’. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!’


‘Heb ik eigenlijk wel kans om te winnen? Jullie zullen toch niet gauw de vorige winnaar kiezen, ook al zou het goed zijn.’
‘We gaan daar heel eerlijk over oordelen, Marie. Als je het beste verhaal geschreven hebt, mag je zeker een tweede keer winnen!’

Er werden veel meer verhalen ingestuurd, de concurrentie was aanzienlijk sterker maar de jury oordeelde dat Marie het sterkste verhaal schreef.

Bevindingen van de jury:

Ongelooflijk goed verhaal en goede structuur wat voor een twaalfjarige schrijfster ontzettend knap is.
Spannend, sterke opbouw, meeslepend, redactiewerk valt relatief mee (structurele ingrepen)
Toch weer een sterk verhaal.

'Spiegel' wordt gepubliceerd in ons Monsterboek 5. Verkrijbaar vanaf 15 oktober.
Marie kan je ontmoeten op de Antwerpse Boekenbeurs op de stand van Kramat! (zaal 2, stand 220)
Data: 2 november van 10 tot 14 uur en vrijdag 11 november van 10 tot 14 uur


Officiële prijsuitreiking: zondag 30 oktober om 11.30 uur in Standaard Boekhandel Oud-Turnhout.




HET JUNIOR MONSTERBOEK 5 

9 gloednieuwe, enge monsterverhalen!

9 griezelauteurs sleuren jou naar de hel… met wat geluk zal je sterven… met wat tegenslag blijf je voor eeuwig branden!

Auteurs: Nico De Braeckeleer, Rob Baetens, Johan Deseyn, Tamara Geraeds, Marina Defauw, Kris Kowlier, Ronald Verheyen, Bart Mertens en Marie Uiterwijk

Met illustraties van Bart Mertens!

Geen opmerkingen: