zaterdag 5 november 2016

DPB recensenten stellen zich voor: Peggy



The P-Files

Wanneer iemand me vraagt om me voor te stellen, gaan mijn gedachten steeds alle richtingen uit. Is mijn leven zo interessant voor iemand anders? Zijn de dingen die ik doe boeiend? In ieder geval maken mijn dagelijkse bezigheden en interesses me tot de persoon die ik ben. Mijn leven is opgebouwd door en met mijn werk, mijn vrienden en mijn hobby’s. Dus… ‘here we go’, een korte voorstelling van mezelf.

Ik ben dus Peggy. Ik woon samen met mijn ventje en onze rotverwende kater in Vremde, België. Dag in dag uit trotseer ik de files naar het verre Brussel. Daar dompel ik me dan onder in de wereld van techniek en telefonie. Een wereld van bits en bytes. Een uitstap waar ik nooit aan begin, zonder mijn trouwe vriend, mijn e-reader. Ieder vrij moment dat ik heb, kan je me namelijk ergens vinden met een boek.



Boeken vormen sinds mijn middelbare school een belangrijk onderdeel van mijn leven. Een boekbespreking op school was voor mij een zeer leuke opdracht, zeker in de hogere jaren, wanneer we zelf een boek mochten kiezen en we ons niet meer moesten houden aan de verplichte lectuur. Boekbesprekingen die me zijn bijgebleven zijn; ‘ De blikken trommel – Gunther Grass’, ‘ Het leven volgens Garp - John Irving’ en ‘ Het – Stephen King’. Vroeger bracht ik iedere week een bezoek aan de bibliotheek. Tegenwoordig kan ik geen enkele boekenwinkel voorbij wandelen zonder er even binnen te gaan. En dan kom ik natuurlijk (bijna) nooit met lege handen terug naar buiten. Ik lees het allerliefste thrillers, maar als tussendoortje ook wel eens een chicklit, een reisverhaal of een kunstboek.

Naast lezen spendeer ik ook redelijk wat van mijn vrije tijd aan kunst. Ieder jaar probeer ik een groot aantal tentoonstellingen te bezoeken, vooral hedendaagse kunst. Zo ben ik dit jaar het kunstproject van Christo – The Floating Piers- gaan bezoeken (www.thefloatingpiers.com). Het was een unieke belevenis om over en kunstwerk te kunnen wandelen en er zelf deel van te worden.




Voorts pik ik af en toe wel eens een concertje mee. Geen grote festivals maar een leuke zaalshow, of een intiem concert in het openluchttheater kan ik wel smaken. Legendarische concerten die ik heb bijgewoond zijn zeker en vast Depeche Mode en Sigur Ros.

Minstens één maal per jaar proberen we ook een leuk reisje te maken. We hebben ons hart vooral verloren aan het Hoge Noorden. IJsland is met stip de mooiste reisbestemming ooit. De stilte, de rust, de puurheid, de natuurpracht van dit land zijn onbeschrijflijk. Het noorderlicht was dan weer de meest unieke ervaring ooit. Plots merk je bij -25 graden hoe nietig je wel bent als mens en hoe machtig de natuur kan zijn. Onbeschrijflijk. Ook proberen we af en toe eens op citytrip te gaan. Zo hebben we dit jaar Londen gaan ontdekken. Een zeer mooie, aangename en bruisende stad.
Zoals in het begin gezegd, maken al deze ervaringen en uitstappen me tot de persoon die ik ben. Iemand met 1 belangrijk levensmotto: ONE LIFE, LIVE IT!

Geen opmerkingen: