zaterdag 25 februari 2017

De naam is Van Dam, Marc-Jan van Dam


Wanneer ik mij voorstel met ‘De naam is Van Dam, Marc-Jan van Dam’, ziet u allen James Bond voor u (‘De naam is Bond, James Bond’), is het niet? Ik heb mijzelf altijd al eens willen introduceren op deze manier. En tot mijn grote blijdschap kreeg ik deze kans enkele weken geleden aangeboden door De Perfecte Buren! 

Enkelen van hen hadden een verhaal van mij gelezen en waren enthousiast over mijn schrijfkunstjes. Ik was vereerd en zat daar maar een beetje te blozen achter mijn laptop. Dat was het moment dat Patrice mij een aanbod deed dat ik niet weigeren kon, namelijk een periodiek kort verhaal voor DPB! Nu zit daar natuurlijk iemand aan de andere kant van het beeldscherm die zich afvraagt wie deze ‘Van Dam, Marc-Jan van Dam’ dan wel niet is! De meeste mensen -en geloof het of niet, maar ik hoor daar ook bij- zullen deze vraag niet kunnen beantwoorden. Dingen veranderen, mensen veranderen. Soms, niet altijd. Ik ben pas zestien jaartjes jong en dingen zullen gaan veranderen. De mensen om mij heen zullen veranderen, situaties zullen veranderen en uiteindelijk zal ik veranderen (door levenswijsheid ๐Ÿ˜Š ). Tot die tijd moeten jullie het maar even doen met wie ik nu ben en niet met wie ik dรกn worden zal.

De schrijvende en lezende persoon met de naam Marc-Jan ben ik dus. Naast het vele schrijven – wat ik liever doe dan wat dan ook- lees ik veel en speel ik basketbal. Heerlijk wanneer je even kan sporten en de bal kan gooien! Al gaat dit niet altijd helemaal goed en heb ik niet altijd mijn gedachten bij hetgeen ik doe. Naast deze hobby’s heb ik namelijk ook nog iets anders. Ik heb gedachten! Ik denk en ik denk en ik denk. Ik denk over alles en over iedereen en over elk idee. Elk voorwerp komt in mijn hoofd langs. Eigenlijk denk ik altijd! Gelukkig kan ik mijn ei ook kwijt op mijn eigen blog, waar ik zo nu en dan een column schrijf. De laatste tijd richt ik mij vooral op het schrijven van recensies! Ik lees namelijk erg veel. Thrillers, romans en YA doen het –in welke trant dan ook- bijna altijd goed bij mij. Zelf schrijf ik dus ook het liefst in deze genres. Al ben ik de beroerdste niet als het gaat om uitproberen van andere genres. Misschien ook wel leuk om te vertellen dat ik mijn vrienden tot het uiterste kan drijven als het gaat om complotten, moorden, seriemoordenaars, en de soms nogal gekronkelde psyche van mensen –en deze in het bijzonder omdat je daarmee alle kanten op kan gaan ๐Ÿ˜Š.

Ik heb jullie nu wel zo’n beetje verteld wie Marc-Jan is. Vanaf 1 maart 2017 hoop ik jullie dus blij te kunnen maken met een maandelijks kort verhaal. Wanneer je denkt nog niet genoeg van mij te weten dan kun je mij natuurlijk je vraag nog stellen!


Greetz, Marc-Jan van Dam

Geen opmerkingen: