woensdag 19 april 2017

Gastblog Nathalie Pagie: 'We hebben een feestje, en ik trakteer!'


PRESENTATIE CASA FAMILIA

Ik schrijf deze column op Tweede Paasdag, maandagmorgen, en de start van de week van mijn boekpresentatie! Nog drie nachtjes slapen – ja, ik ben als een kind zo blij – en dan wordt Casa Familia gelanceerd. Officieel ligt mijn nieuwe thriller morgen (dinsdag 18 april) al in de winkels, maar de feestelijke presentatie is twee dagen later, in boekhandel Van Kemenade & Holllaers in Breda. De sprekers, de hapjes en drankjes, de muziek en de fotograaf zijn geregeld, ik moet alleen zelf nog aan de bak: speech schrijven en filmpje maken, maar dat komt vast goed (eh.. dat wordt nog spannend).
                                                         
Pieken en dalen
Het zou overdreven zijn om te zeggen dat mijn schrijversleven uit pieken en dalen bestaat, want met die dalen valt het reuze mee, maar een boekpresentatie is voor mij zonder twijfel de piek van het jaar. Mijn uren getyp, alleen in mijn tuinhuis, de correcties, het overleg met mijn redacteur in Amsterdam, het geknutsel aan de cover, de auteursfoto.. het komt allemaal samen in een boek. Of nou ja, in een paar duizend boeken die ik dit keer bijna allemaal gezien heb bij de drukkerij in Amersfoort. Ontzettend indrukwekkend en een hele eer om al die pallets van je eigen werk in zo’n fabriek te zien staan. Ik kreeg het er warm van.

Cups of tea
De zenuwen horen erbij, denk ik. Casa Familia is mijn vierde boek, dus heb ik al drie presentaties achter de rug, en toch denk ik dit keer weer dat er niemand komt, dat ik alleen sta met mijn hapjes en dat die torenhoge stapel boeken, bij vertrek nog even hoog is als bij aanvang van de presentatie. Onzin natuurlijk, maar ik heb nu eenmaal een rijke fantasie en dat is niet altijd gunstig. Spannend blijft het, wat vinden ze ervan? De lezers, de critici, de recensenten, mijn familie en vrienden, de mensen die ik ontmoet in de boekhandel? Ik ben blij met het resultaat, ik denk dat het een lekker verhaal is met veel vaart en spanning, maar my cup of tea is niet het kopje van iedereen. En dat mag ook, zeg ik vaak hardop tegen mezelf, al hoop je stiekem dat de hele wereldbevolking (die Nederlands leest) laaiend enthousiast is.


Niet over rozen
En toch wordt de volgende beter, de lat gaat steeds weer omhoog. Ik ben er al aan bezig, ik heb veel te veel plannen voor mijn hoofdpersonen: Tara & Diego. Een aantal plannen zal sneuvelen of bewaard worden voor later. Maar ze krijgen het voor hun kiezen, uiteraard. Het leven van een thrillerhoofdpersoon gaat niet over rozen. Welke psychopaat of moordenaar ze nu weer treffen, verklap ik niet, en of ze de ellende en uitdagingen in hun eigen levens weten te overwinnen, blijft ook nog maar de vraag. Ben je nieuwsgierig? Lees dan. Je kunt beginnen met Paradijsvogels (het eerste verhaal met Tara & Diego), maar dat hoeft niet; Casa Familia is prima los te lezen. De volgende delen zullen volgen. Inspiratie en zin genoeg, met Tara & Diego ben ik nog lang niet klaar. Ik hoop jullie ook niet. Tot ziens in de boekhandel!

Welkom

Iedereen is welkom op de feestelijke boekpresentatie 20 april 19.00 uur in boekhandel Van Kemenade & Hollaers in Breda. Daarna signeer ik tot de zomervakantie in boekhandels in heel NL. Kijk in de Agenda op www.nathaliepagie.nl voor de data.

Wil je deze nieuwste thriller van Nathalie winnen? Vast wel! Mail dan voor 22 april 12 uur de vier titels van haar boeken naar perfecteburen@gmail.com en wellicht ben jij de gelukkige!! De winnaar maken we bekend op de Facebookgroep, ben je nog geen lid klik HIER en wees van harte welkom! 

Geen opmerkingen: