vrijdag 26 mei 2017

Ellen on the move 3


Hoi allemaal!

Laat ik beginnen met goed nieuws. De cover van Koningslaan is binnen! Voor dit boek mocht ik van mijn uitgever samenwerken met een nieuwe vormgever, en wat heeft ze er een beauty van gemaakt! Ik ben echt een zeikerd wat betreft de omslagen van mijn boeken. Sinds Sky ben ik me er mee gaan bemoeien, en ook de omslag van Crash ging tig keer heen en weer. Ik kan me niet voorstellen dat de vormgever die eraan werkte dat prettig vond, maar het is toch míjn naam op de voorkant en ik ben zelf een lezer die erg let op de omslag van een boek. Dan wil je zelf ook niet met een prul komen, toch? De voorkant van Koningslaan vat perfect de sfeer van het boek samen, toch knap hè, als je dat weet te visualiseren. Maar het is gelukt, en het inspireerde me nog meer om door te schrijven. Iedere dag moet ik er even naar kijken, en dan zucht ik gelukzalig.

Dit wordt míjn nieuwe boek. Wauw. Ik hoop dat ‘m snel bekend mag maken!
Ik ben inmiddels rond bladzijde 75. Niet dat dat iets zegt, maar ik weet hoeveel bladzijden ik moet schrijven voor een normale dikte van het boek. Ik ben nu dus ongeveer op de helft. De opbouw is gedaan, alle karakters zijn neergezet en de setting is duidelijk. Nu knallen we erin met wat leuke schokkende dingetjes, voor mij als auteur is dit het punt waarop ik alles uit de kast ga trekken. Dit is ook het punt waarop ik vergeet de was te doen, de vaatwasser uit te ruimen, de kinderen eten te geven en naar school te brengen (nee hoor, dat was een grapje) en m’n sociale leven gaat er nu ook onder lijden. Ik herken het bij mezelf. In deze fase wil ik niets liever dan achter de laptop kruipen en schrijven, schrijven, schrijven. Ik vind het namelijk zelf ook spannend wat er gaat gebeuren, ik weet óók nog niet alles, net zoals de lezer straks. Soms verbaas ik mezelf. Dan laat ik mijn personages iets doen waarvan ik denk oh oh… als dat maar goed gaat. Ik heb heel lang gewacht op deze flow, die maar niet wilde komen. Gelukkig is ie er, en hóe! Alles aan de kant! Koningslaan coming through!

Nu iets geks. Het boek gaat over een vrouw, Charlie, die een nieuw gebouwd huis gaat bewonen in een nieuwe wijk. Over zo’n huis denk je na, je bedenkt hoe het eruit moet komen te zien en of het op een bepaalde manier functioneel gaat zijn voor je verhaal. Ik had dus een huis in gedachten en beschrijf dat al sinds uhhh… vorig jaar september denk ik, want toen zette ik de eerste letters op papier. Hoe vreemd is het, als er de laatste weken precies zo’n huis wordt gebouwd hier om de hoek? OM DE HOEK! Mijn huis uit Koningslaan! Hoe is het mogelijk! Ik heb er stiekem een foto van gemaakt en ik zal ‘m toevoegen. Toch leuk. En voor de nieuwe bewoners; Gaaf huis! Supermooi! Mag ik er rond de herfst een booktrailer opnemen? Thanks!

Nu ga ik snel weer verder, the flow is calling!
Liefs, Ellen

Geen opmerkingen: