woensdag 28 juni 2017

Boek van de maand Quotes 'Opstaan' - Jackie van Laren


'OPSTAAN' van Jackie van Laren - verschenen bij Uitgeverij Boekerij

'Boek van de Maand'

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor deze recensie-exemplaren.


Lezen mee met deze leesclub: 
Carol Vermast van Beers, Cobi Van Braak - van de Heg, Lisanne Ortsen, Mireille Muls en Patrice van Trigt voor DPB


We lezen naarstig verder. Een volgende vraag betreft de humor in het boek. 

Wat bespeur je daarvan in 'Opstaan'? Noem een leuke anekdote of quote. En vooral, komt de humor over en vind je het grappig?

Let op: kan spoilers bevatten !


CarolEr zit humor in het boek vooral verweven in de 'gesprekjes'. Vind zelf de quote 'Geen idee, maar zou niet dood gevonden willen als Britney (Spears)' wel grappig. De humor in het boek maakt het boek makkelijk leesbaar en lekker luchtig.

Mireille: Deze vind ik leuk; ‘Spinazie, spinazie, spinazie, had hij gedacht, als een soort mantra, het meest on-erotische wat hij zich kon voorstellen, hij vond het niet te vreten'.

Lisanne: ik heb vaak dat ik bij een boek hardop moet lachen maar bij dit boek had ik dat niet zo erg, hoewel er inderdaad wel wat humor in zit, maar dan in de gesprekken of in de beelden die Jackie schetst. Ik vind Woz één van de grappigste karakters, ik zie hem al achter het fornuis staan met zijn koksmutsje. Een leuke quote: 'Alleen zou ik nooit in die stoel willen, hoor; stel je voor, dan klapt hij me achterover en dan zit ik daar met die spillenpootjes van mij in beeld bij het hele Gemenebest!'

Cobi: Ik moest ook meteen aan de quote 'Ik zou niet dood gevonden willen worden als Britney' denken. Het was nu niet zo dat ik hardop zat te lachen wat ik bij sommige boeken wel heb.

Patrice: Ik vind de onderliggende humor leuk. De interactie tussen Georgie en Woz is echt grappig maar ook de driftbuien van Roar uiten zich grappig. Wat ik persoonlijk het leukste (en herkenbaar) vond was de controledrang van Anne. Daar moest ik regelmatig om lachen. Puur herkenning.....

Geen opmerkingen: