Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor deze recensie-exemplaren.

Lezen mee met deze leesclub:
Carol Vermast van Beers, Cobi Van Braak - van de Heg, Lisanne Ortsen, Mireille Muls en Patrice van Trigt voor DPB

Tijd voor een volgende vraag.

Pas op: SPOILERS !
Welke thema's kun je in het verhaal onderscheiden? Hoe worden die uitgewerkt door de auteur?

Carol: 1. Liefdesrelatie: problemen 2. Liefdesrelatie en Happy End 3. Verliefdheid: aan trekken en afstoten 4. Verwerking van nare gebeurtenis 5. Moed opbrengen w.b. een levensverandering doorvoeren 6. Jezelf (her)vinden 7. Die ENE ander vinden 8. VERTROUWEN hebben - Een aantal thema's gaan per hoofdstuk of duo-hoofdstukken en andere thema's staan door het gehele boek.

CobiHet hoofdthema is voor mij het vertrouwen dat Anne moet zien te krijgen voor Rory. Ook de vriendschapsbanden onderling die heel sterk zijn, zo sterk dat Anne en Georgina samen een restaurant beginnen en Rory voor zijn bandlid een huis koopt, zodat ze allemaal gelukkig kunnen zijn.

LisanneAnnie heeft moeite om mensen te vertrouwen en dan met name Roar. Hij heeft haar teveel pijn gedaan. Maar daarnaast ook ware liefde. Ze zijn voor elkaar gemaakt maar ze hebben geen idee hoe ze ermee om moeten gaan. En vooral vriendschap. Niet alleen tussen Annie en Georgie maar ook tussen de vier oude bandleden. Ik vond het heerlijk om het te lezen.

MireilleHet thema vertrouwen, wat bij Anne 'die heel onzeker is' niet sterk aanwezig is - Het blind vertrouwen van Rowland in Anne - Onvoorwaardelijke vriendschap tussen Anne en Georgina - Liefde overwint alles als je er maar hard genoeg aan werkt.

PatriceThema's in een feelgood zijn eigenlijk op basis van een vast recept aangevuld met persoonlijke details vanuit de auteur. In dit geval de anonimiteit van St.Mary's, het pittoreske dorpje en het restaurantje. Het ver/wantrouwen komt goed over al vond ik op een gegeven moment het wel oké. Annie slaat er wel in door en Roar z'n frustratie was wel te begrijpen. Hij moet wel héél erg door het stof om haar te overtuigen. Dat gebeurt alleen in boeken, maar wél weer leuk om te lezen.