maandag 19 juni 2017

Leesclub 'De zomer van de doden' van Toni Coppers







Verschenen bij Manteau/WPG Uitgevers België

Met dank aan WPG voor deze recensie-exemplaren.

Lezen mee: 
Anita de Groot, Kelly Illegems, Alexandra Honings en Karin Teirlynck voor DPB




Wat zijn de verwachtingen van 'De zomer van de doden'?

Alexandra: Mijn verwachting is dat het een spannend boek zal zijn met veel moorden. De cover vind ik geweldig, doet mij aan Italië denken. Misschien maffia gerelateerde moorden? Ik wacht af, ben in ieder geval heel benieuwd!

Kelly: Ik verwacht een goede thriller. Het is de eerste keer dat ik van Toni iets lees. Maar aan de cover te zien speelt het zich af in een buitenbuurt, op het platteland. Ik ben benieuwd.

Anita: Ik hoop een goed en spannend verhaal te lezen. Ik heb weinig ervaring met Belgische schrijvers, maar op vrijdagavond kijk ik altijd naar Flikken en Commissaris Witse, dus vandaar dat mijn interesse gewekt werd. Ik laat me verrassen met deze, voor mij onbekende schrijver.

Karin: Ik verwacht een vlot lezend boek, zoals we van Toni Coppers gewend zijn. Nieuw is dat hij deze keer richting Italië trekt in het verhaal. Benieuwd hoe hij alles zal samenbrengen?


Wat vinden wij van de cover?

Alexandra: Ik vind de cover echt heel mooi. Doet mij denken aan Italië, dus dat klopt al met de flaptekst. Ik moet op de een of andere manier ook denken aan 'The Godfather. Ik zie zo dat landweggetje naar het huis van 'The Godfather' leiden. Benieuwd of mijn verwachtingen daaromtrent kloppen? Nu ik het boek uit heb vind ik het trouwens wel echt heel goed passen bij het verhaal. Geweldig uitgezocht!

Kelly: Ik vind het een mooie maar mysterieuze cover en de achtertekst spreekt me aan. Lijkt mij een spannend verhaal. Doe mij echt denken aan een zomerse bestemming.

Anita: Dreigend maar ook hoopvol door de zon. De donkere wolken voorspellen weinig goeds. De gouden letters van de schrijver vind ik erg mooi en zwakken de donkere wolken af. De flaptekst vind ik erg intrigerend en boeit me meer als de voorkant.

Karin: De cover is mooi qua kleur. Het brengt je gelijk in vakantiestemming. Verder doet hij me denken aan 'eenzaamheid'. Een alleen gelegen landgoed met een lange oprijlaan. Kleine opmerking; jammer dat de titel in grote letters een stuk van de schoonheid van de foto wegneemt.



Geen opmerkingen: