woensdag 21 juni 2017

Leesclub 'De zomer van de doden' van Toni Coppers






Verschenen bij Manteau/WPG Uitgevers België

Met dank aan WPG voor deze recensie-exemplaren.

Lezen mee: 
Anita de Groot, Kelly Illegems, Alexandra Honings en Karin Teirlynck voor DPB



Een volgende vraag:

Vind je dat dit boek verfilmd kan worden? Aan wat merk je dat wel of niet?
  
Alexandra: Ik twijfel, ik weet niet goed of het boek zich echt goed leent voor een thriller als film. Er zijn stukken waarbij het verhaal wat 'kabbelt' en dat zou dan dus wel anders moeten, denk ik. Op zich is het verhaal wel geschikt, maar dan met iets meer spanning en actie. En niet teveel etentjes en achterliggende verhalen over Masson en zijn verleden/zoon/problemen. Er moet best wel wat uitgelegd worden wil dat allemaal duidelijk overkomen op beeld.

Kelly: Ja, omdat het een beetje als Aspe is. Ze gaan ook op zoek naar de details, ze graven echt alles boven. Ze pluizen bijvoorbeeld de achtergrond van Werner en de ouders van de 2 vermoorde kinderen uit. Ze gaan naar Italië (een reis in een film is altijd geweldig). De commentaren die ze onderling hebben..... Alles is aanwezig om er een film van te maken.

Anita: Naar mijn idee juist wel, het boek kan prima verfilmt worden. Het prachtige Italië met de kerk en dat in combinatie met het gezellige Antwerpen en het kleine dorp nabij Antwerpen. Ik denk dat daar wel wat moois van te maken is.

Karin: Door zijn detail voor sfeerbeelden is ook dit boek weer zeer filmisch neergezet.  Als we weten dat de boeken van Toni reeds als serie op VTM (Vlaamse tv) te zien waren, is dit bij 'De zomer van de doden' niet anders. De setting, de verschillende karakters met hun geheimen, de moord en moorden die terug gaan naar het verleden..... Als je het mij vraagt is ook bij dit boek alles aanwezig om het in een film of serie om te zetten. 


Geen opmerkingen: