maandag 3 juli 2017

'Handlettering doe je zo!' - Karin Luttenberg


Genre: Hobby & vrije tijd
Uitgeverij: Moon
ISBN: 9789048834228
Uitvoering: paperback
Aantal pagina's: 96
Uitgave: juni 2016

Handlettering is hot! Geen simpele notitie op een stukje papier, maar een echt ambacht. Met dit handboek van illustratrice en graficus Karin Luttenberg kan iedereen snel zelf aan de slag. Ben je fan van al die mooie plaatjes op instagram en pinterest maar weet je niet hoe je moet beginnen? Met dit boek lukt het wel! Duidelijke stap-voor-stap handleidingen, tips, trucjes, heel veel inspiratie en kleine projecten om direct mee te beginnen.

Mam, wat wil je voor je verjaardag? En het mag géén boek zijn......en vooral geen lees- of kleurboek want die heb je al zoveel.....
Oke, daar hang je dus al. Want wat wil je als boekverslaafde het allerliefste? Juist! Een boek. Maar oké, ik mag dus geen boek kiezen.....mmmmm.
Staan we in de stad, roept mijn 12 jarige ineens dat ik moet komen kijken want ze heeft 'het' kado voor mijn verjaardag gevonden. Nu ben ik benieuwd natuurlijk! En waar staat ze, bij de Bruna voor de etalage! 

En zie hier.....een boek! Niet zomaar een boek maar een creatief boek. 'Handlettering is het helemaal mam', zegt ze. En het blijkt inderdaad een hype, een ware trend zelfs als we de verkoopster mogen geloven. 'De boeken zijn niet aan te slepen'. Karin Luttenberg heeft duidelijk een trend ontketend.

'Zullen we dit doen voor je verjaardag?' En met die grote bruine ogen kijkt ze me aan. Zelf is ze pas in december jarig, ik weet toch niet wat te vragen dus ik zeg nu ja! Met een blij gezicht kiest ze een exemplaar en laat het ook nog inpakken ook! De schat......het gaat om het idee toch? Ook al betaal je het zelf.

Wel slim trouwens, je kiest een kado dat je eigenlijk heel graag zelf wilt hebben, nu onder het mom dat het voor je ma's verjaardag is en je gaat er zelf elke dag!!! mee aan de slag. De slimmerik. Zie hier de eerste pogingen handlettering van onze crea-bea. En ik moet eerlijk zijn dat ze er stukken beter in is dan ik.....iets met jeugd...

We beginnen met de basistrucjes. Lijnen, banners, letters.......het valt nog niet mee hoor. We kleuren al tijden in diverse kleurboeken voor volwassenen, hebben een nogal (overdreven) assortiment aan pennen, stiften en kleurgerei maar dit is een heel ander iets. En hoe leuk ook! Tess heeft het al snel(ler) onder de knie en gaat een project aan, de uitnodiging voor een zomers feest. En ze krijgt het nog voor elkaar ook! 

De cocktail is als uitnodiging verstuurd. Hoe gaaf is dat? Duidelijk is wel dat dit boek voor alle leeftijden geschikt is. Uren en uren zit ze te freubelen en nu al vraagt ze om het vervolg. Ze is in december pas jarig ;-) 

Een aanrader voor de creatievelingen onder ons, geoefend en ongeoefend, gewoon doen! Moeder en dochter vermaken zich kostelijk! Het volgende project: kerstkaarten! Want ja, het is niet alleen leuk maar ook intensief. Leuk hoor, geweldig leuk zelfs om te doen. 

Tess (12 jaar) en Patrice (team De Perfecte Buren)











Geen opmerkingen: