vrijdag 11 augustus 2017

Marc-Jan stelt zich voor.



Hi leesmaatjes!


Ik ben Marc-Jan en sinds enkele maanden ben ik als recensent en kortverhaal-auteur aan het werk voor De Perfecte Buren. Misschien is het wel even leuk als ik wat dingetjes over mijzelf vertel. Ik ben dus Marc-Jan van Dam. Een boekenfreak die de vorige eeuw niet gezien heeft. Ik ben dus geboren op 21 september 2000, reken dus maar uit of ik inmiddels volwassen ben of nog steeds een broekie ben ;). Ik heb drie grote hobby’s. Dit zijn, in deze volgorde, schrijven, lezen en basketbal. Schrijven doe ik sinds ik zeven jaar was. Heerlijk om je gedachten aan papier toe te vertrouwen. En wanneer je dan van anderen hoort dat ze het goed vinden, geeft mij een enorme boost als het gaat om zelfvertrouwen. En dat geldt niet alleen voor het zelfvertrouwen in het schrijven. 

Gek genoeg heb ik op de basisschool heel lang stil gehouden dat ik schreef. Dat ik ooit een boek wilde schrijven sprak ik al helemaal nooit uit. Want zeg nu toch zelf: ‘Boeken en schrijvers zijn saai!’ Maar uiteindelijk kwam ik over dat punt heen en schreeuwde ik het tegen hen (beetje overdrijven kan geen kwaad): ‘Boeken en schrijvers zijn niet saai! Ik durf te wedden dat ik in meer werelden ben geweest dan jullie!’ Lezen deed ik ook al sinds ik klein was. Dit heeft een poosje op een laagpitje gestaan, maar sinds ik mijn eigen boekenblog begon ben ik weer meer gaan lezen. Ik recenseer nog steeds op mijn eigen blog en vanaf nu dus ook voor De Perfecte Buren.

Ik heb twee broers en zussen. Samen met één van die broers vorm ik een tweeling, maar echt lijken doen we niet op elkaar. Ook ben ik trotse oom van twee schattige neefjes en een über schattig nichtje. Ik zit op het Ichthus College Veenendaal en hoop daar volgend jaar mijn havodiploma te behalen.
Ik hoop dat jullie mij zo een beetje hebben leren kennen en anders kun je mij natuurlijk altijd een berichtje sturen. Want een ieder die mij kent, weet dat ik erg actief ben op social media. Vooral Facebook, Instagram en Twitter doe ik veel!

Greetz,
Marc-Jan van Dam (kortverhaal-auteur en boekrecesent bij De Perfecte Buren)