Genre: New Adult
Uitgever: Dutch Venture Publishing
Uitvoering: e-boeken

Met dank aan Dutch Venture Publishing voor de recensie-exemplaren.

De serie bestaat uit de delen:

1. Kies voor mij

Jonathan wordt door zijn ouders gedwongen een keus te maken: studeren of zijn muziek, met name drummen. Hij kiest voor zijn grote liefde, de muziek. Dit betekent dat hij zijn ouderlijk huis per direct dient verlaten en afscheid moet nemen van zijn buurmeisje Camille, op wie hij al een tijdje een oogje had. Een aantal jaren later is Camille aanwezig bij één van zijn concerten en blijkt er nog steeds een enorme aantrekkingskracht tussen hen te zijn.

ISBN: 1230001705331
Aantal pagina's: 126
Uitgave: juni 2017

2. Kies voor ons

Camille heeft een heel ander leven nadat zij en Jonathan uit elkaar zijn gegaan. Ze leeft inmiddels samen met een vriend, van wie ze ook enorm veel houdt. Toch kan zij Jonathan niet uit haar hoofd zetten. Op het moment dat ze elkaar weer ontmoeten is ze verloren.

ISBN: 1230001723427
Aantal pagina's: 141
Uitgave: juni 2017

3. Kies voor haar

De ouders van Jolien en haar broer Max, zanger bij Full Moon, overlijden. Max neemt zijn zusje mee op tournee zodat ze niet alleen is. Vanaf het eerst moment dat John en Jolien elkaar zien is er een enorme aantrekkingskracht tussen hen. John weet dat het zusje van zijn beste vriend off limits is, maar hij heeft moeite zich er aan te houden, vooral wanneer hij merkt dat ook Jolien interesse toont in hem.

ISBN: 1230001745436
Aantal pagina's: 146
Uitgave: juli 2017

4. Kies voor hem

De zanger Max ontmoet tijdens een persconferentie zijn ex-vriendin Valérie. Ze zijn op een nogal onprettige manier een aantal jaren daarvoor uit elkaar gegaan. Zodra Max haar weer ziet, voelt hij dat hij haar nooit echt is vergeten en dat hij nog steeds van haar houdt. Max zet alles op alles om Valérie weer voor zich te winnen.

ISBN: 9781386858874
Aantal pagina's: 165
Uitgave: november 2017

5. Kies voor elkaar

Lize is een alleenstaande moeder die moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen. Als ze wordt ontslagen, helpt haar vriendin Sarah haar. Lize kan met haar dochtertje enkele dagen terecht bij de broer van Sarah, die een enorm huis bezit. De broer blijkt Tim te zijn, de bassist van Full Moon. Hij valt als een blok voor Lize. Lize heeft echter zoveel meegemaakt in haar leven dat ze niet open staat voor hulp en al helemaal niet nadenkt over een relatie. Tim trekt alles uit de kast om Lize te overtuigen van zijn goede bedoelingen.

ISBN: 9781386379386
Aantal pagina's: 173
Uitgave: mei 2018

Wat een heerlijke verhalen. De leden van de band Full Moon komen elk aan de beurt met hun liefdesverhalen en hebben ook terugkerende rollen in de andere boeken, waardoor je de personages steeds beter leert kennen en je hen dieper in je hart sluit.

Het zijn New Adult boeken en ik had altijd het idee dat dat niets voor mij zou zijn. Wat heb ik mij daarin vergist, mijn vooroordelen over dit genre zijn met deze serie weggenomen. De boeken zijn stuk voor stuk heerlijk om te lezen, je volgt zwijmelend de liefdesverhalen met erotische scènes. De nadruk bij de verhaallijnen ligt echter meer op de spanning en de aantrekkingskracht tussen de personages dan op de erotiek. Elk boek heeft een duidelijk eigen liefdesverhaal, dat niet altijd voorspelbaar is. Ik vond het knap dat Stefanie van Mol niet in herhaling weet te vallen, vooral tijdens de erotische scènes, maar ook gedurende het verhaal zelf. Elk bandlid heeft een uniek liefdesverhaal. De verhalen zelf zijn goed geschreven, met een gedegen plot, een verhaallijn met net dat beetje extra. Mijn favoriete boek uit deze serie is: Kies voor elkaar vanwege het hoge romantische gehalte in dit boek en vanwege het hoofdpersonage Tim dat ik in m’n hart heb gesloten.

Alle delen van deze serie zijn feelgood boeken die je in één ruk uitleest en waar je na afloop een grote glimlach van op je gezicht krijgt. Stefanie van Mol weet op overtuigende manier in haar serie "Full Moon" weer te geven hoe mooi liefde kan zijn.

Stefanie van Mol is inmiddels bezig met het schrijven van het zesde deel van de serie, een boek waar ik erg naar uitkijk. Ik geef de “Full Moon” serie in zijn geheel graag 3 sterren.

Jeanine Feunekes-Both - recensente De perfecte Buren